"Вчіться та читайте.
Читайте книги серйозні.
Життя зробить все інше"

Федір Достоєвський

понедельник, 3 октября 2016 г.

Звитяжний воїне!

Звертаюся до тебе!
Ти Батьківщини вірний захисник!
На полі бою, просто неба,
Одного дня з життя ти зник…
Був відданий ти свому краю,
І свій народ всім серцем ти любив,
Тобі багато, що сказати маю…
Як шкода, що так мало ти прожив…
Як шкода, що своїй коханій
Не встиг сказати , що любив,
як шкода, що до своєї мами
ти в гості рідко так ходив.
Як шкода, що твій син тепер
Без батька буде підростать,
І хоч він зна за що ти вмер,
Буде тебе він все ж чекать.
Як шкода твоїх побратимів.
Тебе вже встигли полюбить;
Живуть серед пекельних гримів
Й гадають, їм ще довго жить.
О воїне, ти вірний захисник
Стань охоронцем, ангелом небесним!
Захищай ти всіх від різних лих.
Про це ми просимо тебе всі, чесно.
Багато маю я тобі сказати…
Та зараз , певно, краще промовчати…



                                                 с. Виноградне
Мацько Катерина




*****
Україно, люба нене!
Ти вертаєшся до мене
Уві сні і на яву,
Я для тебе лиш живу!
Україно, мати рідна!
Нині застали тебе злидні!
Але, люба, ти не бійся,
Ти на щастя лиш надійся!
Серцем всім тебе люблю,
Неньку рідную мою!
Інших я не розумію,
Намагаюсь лиш дарма
Рідну пісню соловя
Їм до серця прив’язати ;
Мені є що їм сказати.
Чути їм мене «не треба»,
Вони підуть просто неба
Тільки , щоб з тобою не бути;
Як справжнісенські «брути»
Ніж у спину легко встромлять
Й єдність братськую розломлять.
Лиш надії малий вогник
Сповіщає: «Співрозмовник
Зрозуміє ще колись
І кричатиме : «Молись,
Молись за землю нашу рідну!»
І захищатиме країну бідну».
Вогник цей щомить згасає,
Та людина й не згадає,
Як в садочку вона грає,
Будучи малою зовсім.
Не розуміючи і досі,
У зустрічного спитає:
«Чом Вкраїну хтось кохає?
Відповість той перехожий:
«А на що цей край вам схожий?
Небо синє, гай квітучий,
Колосок такий пахучий,
Промінь сонечка блискучий,
Що з Дніпром так виграє;
А як вітер з морем грає
Ти сидиш і споглядаєш!
А як квіти квітнуть всюди,
Хочеш дихать в повні груди!
Соловейко як співає,
Немов голос людський має!
А Карпати, Чорне море?
Їх не бачить справжнє горе!
Скільки гарного тут є!
Ну а мова так і ллє!
А літератури кращої
Де знайдеш окрім як нашої?
І Франко, і Шевченко,
Є в нас ще Ліна Костенко,
Є багато дуже цінних,
Може гірших, може ліпших.
Й на душі стає так добре,
Наше серденько хоробре,
Лине край свій захищати ,
Волю українцям дати!
Україну, любу мати,
Чом скажи нам не кохати?
«Це все є дурня вважаю,
Україну не кохаю!
Як любити шмат землі
Думаю, не зрозуміть мені!»
Україно, рідне земле,
Повертайся ти до мене,
Хочу бачить тебе в сні,
Хочу я віддать тобі
Душу всю свою хоробру,
Бо козацького я роду.
Ми – українці, цим пишаймось,
Думки власної не цураймось!
Ми команда, нас багато,
Разом ми – на не здолати!

                                                 с. Виноградне
Мацько Катерина



Комментариев нет:

Отправить комментарий